|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Výhrady Združenia podnikateľov k činnosti primátora Janasa, časť 1.
ZADLŽENÉ MESTO – vysvedčenie pre primátora Janasa
Primátor Janas mal v predvolebných sľuboch v roku 2010 cieľ dosiahnutia konsolidácie verejných zdrojov v meste Považská Bystrica.
Výsledok:
1. Mesto Považská Bystrica počas primátorovania Janasa malo v období rokov 2010 až 2012 najprogresívnejší nárast dlhu spomedzi všetkých miest Slovenska. 2. Celkový dlh mesta medzi rokmi 2010 a 2013 počas Janasa narástol z úrovne 18 % na 31 % z bežných príjmov minulého roka. 3. V oblasti finančného zdravia sa mesto dostalo na 111. miesto z celkových 138 miest SR. 4. Mesto dlží v súčasnej dobe veriteľom za úvery viac ako 6,3 mil.€
Zhrnuté: Iba medzi rokmi 2010 až 2012 dlh narástol v absolútnych číslach o viac ako 2,8 mil.€. Považská Bystrica, Banská Bystrica a Nové Zámky sú mestá, kde sa skóre finančného zdravia najväčšmi zhoršilo.
ODPOVEDE JANASA: Janas na začiatku svojho volebného obdobia strašil ľudí nútenou správou. K nútenej správe sa musí prikročiť pri dlhu od 60 % z bežných príjmov mesta za minulý rok. Tvrdenia o neúmernom zadlžení mesta v r. 2010 a zmienky o hrozbe nútenej správy, ktorú Janas odvrátil, sú lož. Na poklese finančného zdravia Považskej Bystrice má najväčší podiel zvyšovanie zadlženia mesta, a tiež skutočnosť, že mesto hradí z úverov výdavky, na ktoré iné mestá úspešne získavajú eurofondy. Toto sú hlavné dôvody zadlžovania mesta zo strany primátora Janasa, za ktoré primátor nesie vinu.
POZRI: Analýza spoločnosti INEKO o dlhu samospráv, ktorú nájdete na http://obce.ineko.sk/profily/?ID=1929&y=2013
Zdroj: povazska-bystrica.otvorene.sk
Výhrady Združenia podnikateľov k činnosti primátora Janasa, časť 2.
TOP NEZMYSLY PRIMÁTORA JANASA
Výhrady Združenia podnikateľov k činnosti primátora Janasa, časť 3.
JANASOVA NESCHOPNOSŤ ČERPANIA EUROFONDOV V PRAXI
Čerpanie prostriedkov z fondov Európskej únie je vynikajúcim príkladom, ako sa dá infraštruktúra slovenských miest obnovovať s minimálnym dosahom na rozpočet mesta. Žiaľ, Považská Bystrica je opakom snahy o efektívne využite týchto prostriedkov v meste. V tabuľke je prehľad investícií v rámci mesta Považská Bystrica od nástupu K. Janasa v roku 2010 doteraz, s prehľadom predpokladanej investície a reálneho využitia zdrojov. Tab.: Zoznam hlavných priorít vedenia mesta Považská Bystrica v rokoch 2010 až 2014[1]
[1] info zo Záverečného účtu mesta PB za rok 2013
Celkovo vzaté mnohé projekty typu rekonštrukcia verejného osvetlenia, rozšírenie kanalizácie Pov. Teplej, rekonštrukcia ZŠ Stred zostávajú spolu s komplexnou rekonštrukciou ostatných materských škôl len na papieri. Pre interpretáciu čo mesto chcelo uskutočniť je dobrým príkladom rozbor aktivít podľa jednotlivých rokov. Roku 2011 a 2012 začala nadstavba ZUŠ I. W. Kráľa a zostáva do dnešného dňa jedinou zrekonštruovanou školou v meste v pôsobnosti Mesta Považská Bystrica. V roku 2013 je to opäť neúspešný projekt zateplenia dvoch škôlok, základnej škole Stred, kanalizácie v mestských častiach.
ODPOVEDE JANASA A REALITA: Výsledkom snáh o zakrytie neschopnosti vedenia mesta Považská Bystrica zo strany primátora mesta Považská Bystrica bola jednoduchá formulácia- zrušenie verejného obstarávania, odstúpenie od zmlúv, zastavenie čerpania eurofondov. V tomto období ale existujú mestá na Slovensku, ktoré boli omnoho úspešné, čo sa týka čerpania fondov z Európskej únie. Žiarivým príkladom je mesto Michalovce, ktoré dokázalo efektívne využiť riadenia zdrojov zo strany mimorozpočtových kapitol mesta: za 7 rokov Michalovce vypracovali 113 projektov, z nich bolo 61 úspešných. Z eurofondov a rôznych štátnych dotácií zrealizovali Michalovce projekty za vyše 18 miliónov eur. Stanovisko Združenia podnikateľov Považská Bystrica na tvrdenia primátora mesta Považská Bystrica v prezentačnej publikácií Mesto Považská Bystrica 2013
Združenie podnikateľov Považská Bystrica ako apolitická a stavovská organizácia zastrešujúca stovku podnikateľských subjektov v našom meste od začiatku svojho pôsobenia v rámci svojej činnosti poukazuje na problémy netransparentného a neefektívneho vynakladania verejných zdrojov pochádzajúcich z daní občanov a podnikateľov mesta Považská Bystrica.
Podobne ako minulý rok primátor mesta Karol Janas opäť „použil“ peniaze občanov mesta na predvolebnú agitačnú kampaň, kde primátor v publikácií Mesto Považská Bystrica 2013 nepravdivo informuje verejnosť v našom meste, využíva tvrdenia, ktoré si možno faktami ľahko overiť a zistiť, že sa nezakladajú na realite. Minulý rok tvrdil napr. že mestá ako Bratislava a Trenčín roky nekosia verejnú zeleň, resp. dochádza k zatváraniu plavárni a kúpalísk. Keď hovorcovia dotknutých miest dementovali lži Karola Janasa, primátor mesta sa znížil iba na prízemné útoky na členov nášho združenia, ktoré svedčili o mentálnej úrovni primátora mesta.
Stanovisko Združenia podnikateľov Považská Bystrica k rozpočtu mesta Považská Bystrica na rok 2014
Občianske združenie ZDRUŽENIE PODNIKATEĽOV Považská Bystrica ako stavovská regionálna organizácia zastrešujúca viac ako stovku podnikateľských subjektov v Považskej Bystrici v rámci snáh o transparentné a efektívne vynakladanie verejných zdrojov z daní občanov mesta Považská Bystrica by rada predostrela poslancom Mestského zastupiteľstva v Považskej Bystrici pripomienky a námety na diskusiu v rámci schváleného programového rozpočtu mesta Považská Bystrica na roky 2014-2016. Združenie podnikateľov Považská Bystrica o.z. reaguje na vyjadrenia primátora K.Janasa v miestnej tlači
Vážení občania mesta Považská Bystrica,
Združenie podnikateľov Považská Bystrica vo svojej niekoľkoročnej snahe o zvýšenie transparentnosti pri vynakladaní zdrojov z daní a poplatkov občanov mesta poukazovalo vo svojich apolitických stanoviskách na mnohé prešľapy nielen minulého vedenia, ale aj súčasného pod taktovkou primátora Janasa. Odpoveďou na naše legitímne výzvy, snahu diskutovať a hľadať racionálne riešenia sú neustále útoky, osočovanie a šírenie paniky zo strany primátora Janasa, ktorý aj nedávno z pochopiteľných dôvodov, vzhľadom k blížiacemu sa termínu volieb do Trenčianskeho samosprávneho kraja, cítil potrebu sa vyjadriť k neustále sa „zvyšujúcej prosperite“ nášho mesta, o ktorej vie však iba on sám, nakoľko bežný človek žijúci v tomto meste, má úplne odlišné pocity a názory.
Združenie podnikateľov Považská Bystrica poukazuje na tieto fakty súvisiace s pôsobením na Karola Janasa na úrade: Odvolanie proti rozhodnutiu
Rozhodnutím č. Odd.OP/5001/2013/19039/AO2-5 zo dňa 12.07.2013 Mestský úrad Považská Bystrica rozhodol v žiadosti ZDRUŽENIA PODNIKATEĽOV Považská Bystrica zaevidovanej pod č.17174/2013 vo veci sprístupnenia informácií:
1. Žiadame predložiť podrobnú špecifikáciu /zoznam/ záväzkov zo strany Mesta Považská Bystrica a mestom založených alebo zriadených organizácií, resp. spoločností, kde má mesto majetkovú účasť ( MŠK, školy...), a to voči dodávateľovi energií- spoločnosti Teplo GGE s.r.o., Považská Bystrica, IČO: 36012424 v členení podľa dátumu splatnosti záväzkov, podľa uhradenej a neuhradenej sumy záväzku /istiny, podľa počtu dní omeškania s úhradou nákladov za dodávky energií a podľa jednotlivých odberných miest energií/ k 31.01.2012 a k 31.03.2013.
2. Žiadame predložiť všetky uzatvorené zmluvy na odber energií s dodávateľom energií Teplo GGE s.r.o., Považská Bystrica vrátane dodatkov /ak boli uzatvorené/ a Mestom Považská Bystrica ako odberateľom ako aj medzi dodávateľom – spoločnosťou Teplo GGE s.r.o. a odberateľom , ktorými sú mestom založené alebo zriadené organizácie, resp. spoločnosti, kde má Mesto Považská Bystrica majetkovú účasť.
3. Žiadame o predloženie právne a účtovne relevantného dokladu o odpustení sankcií voči GGE a.s. z titulu oneskorenej úhrady za splátky ceny za odpredaj obchodného podielu spoločnosti POV BYT s.r.o. ( teraz Teplo GGE s.r.o.).
Odvolanie proti rozhodnutiu - nezaslanie príloh znaleckého posudku na ocenenie POV BYT s.r.o.
O d v o l a n i e
Navrhovateľa: ZDRUŽENIE PODNIKATEĽOV Považská Bystrica
Tatranská 295, 017 01 Považská Bystrica
IČO: 42026491
zápis na MV SR pod č. VVS/1-900/90-30956, dňa 05.12.2007
Povinná osoba: Mestský úrad Považská Bystrica
Centrum 2/3
017 13 Považská Bystrica
proti rozhodnutiu
č. Odd.O/4253/2013/16926/AO2-5 zo dňa 18.6.2013
Rozhodnutím č. Odd.OP/4253/2013/16926/AO2-5 zo dňa 18.6.2013 Mestský úrad Považská Bystrica rozhodol v žiadosti ZDRUŽENIA PODNIKATEĽOV Považská Bystrica zaevidovanej dňa 27.5.2013 pod č. 13969/2013 vo veci sprístupnenia informácií:
1. Zaslať všetky prílohy znaleckého posudku č. 7/2011 vypracovaného spoločnosťou TOP HOUSE spol. s r o. Trenčín pri určení všeobecnej hodnoty 20 % podielu spoločnosti POVBYT, s.r.o., a to menovite:
a) Objednávka
b) Výpisy z obchodného registra POV BYT, s.r.o. PX
c) Účtovné výkazy: Súvahy a Výkaz ziskov a strát za obdobie 2008-2010
d) Hlavná kniha od 1.9.- 30.9.2011
e) Špecifikácia úverov
f) Plán vývoja spoločnosti za obdobie 2011 -2017
tak, že v časti bodu 1 písm. c), d), e), f) nesprístupnil informácie v požadovanom rozsahu.
Odvolanie proti rozhodnutiu - odklad splátok úveru TKO Sverepec
Odvolanie
Navrhovateľa:ZDRUŽENIE PODNIKATEĽOV Považská Bystrica
Tatranská 295, 017 01 Považská Bystrica
IČO: 42026491
Povinná osoba: Mestský úrad Považská Bystrica
Centrum 2/3
017 13 Považská Bystrica, IČO: 317 667
proti rozhodnutiu
č. Odd.OP/4250/2013/16205/AO2-5 zo dňa 11.06.2013
Rozhodnutím č. Odd.OP/4250/2013/16205/AO2-5 zo dňa 11.06.2013 Mestský úrad Považská Bystrica rozhodol v žiadosti ZDRUŽENIA PODNIKATEĽOV Považská Bystrica zaevidovanej pod č.13031/2013 vo veci sprístupnenia informácií k financovaniu projektu „Zakrytie a rekultivácia skládky TKO Sverepec“:
1. Žiadame zdôvodniť a dokladovať prečo Mesto Považská Bystrica ako dlžník pristúpilo k uzatvoreniu zmluvných úverových podmienok v predmetnej veci s cca trojročným odkladom splátok úveru, t.j. od 20.09.2015 prvá splátka úveru.
2. Jednoznačne definovať aké výhody /prínos/ má pre Mesto Považská Bystrica tento odklad splátok a uviesť dôvody, pre ktoré Mesto Považská Bystrica prenieslo úverové zaťaženie do budúcich rozpočtových výdavkov v rokoch 2016 až 2027.
3. V akých termínoch došlo k čerpaniu úveru, v akej výške – uviesť dátum a sumu pripísania úverových zdrojov na účet Mesta Považská Bystrica v celkovej čiastke 1 957 297,00 € za účelom financovania projektu „ Zakrytie a rekultivácia skládky TKO Sverepec“.
4. Žiadame predložiť kópiu uzatvorenej zmluvy /príp. jej dodatky/ medzi Mestom Považská Bystrica a dodávateľom realizácie projektu „ Zakrytie a rekultivácia skládky TKO Sverepec“, spolu s konkrétnym vyčíslením vyplatenej sumy z účelových úverových zdrojov tomuto dodávateľovi a v akých termínoch boli tieto úverové finančné prostriedky poukázané z účtu Mesta Považská Bystrica na účet dodávateľa realizácie projektu .
Proti uvedenému rozhodnutiu č. Odd.OP/4250/2013/16205/AO2-5 zo dňa 11.06.2013 v nesprístupnených informácií podanej žiadosti v bode 1. a bode 4 podávame v zmysle § 19 Zákona č. 211/2000 Z.z. o slobodnom prístupe k informáciám
Odvolanie proti rozhodnutiu - neuhradený záväzok PB Manín
Odvolanie
Navrhovateľa: ZDRUŽENIE PODNIKATEĽOV Považská Bystrica
Tatranská 295, 017 01 Považská Bystrica
IČO: 42026491
Povinná osoba:Mestský úrad Považská Bystrica
Centrum 2/3
017 13 Považská Bystrica
proti rozhodnutiu
č. Odd.OP/4251/2013/16071/AO2-5 zo dňa 10.06.2013
Rozhodnutím č. Odd.OP/4250/2013/16205/AO2-5 zo dňa 11.06.2013 Mestský úrad Považská Bystrica rozhodol v žiadosti ZDRUŽENIA PODNIKATEĽOV Považská Bystrica zaevidovanej pod č.13031/2013 vo veci sprístupnenia informácií:
1. Žiadame Mesto Považská Bystrica, aby dokladovalo jednotlivé úhrady úrokov z omeškania za rok 2011 právoplatnými platobnými rozkazmi /prípadne právoplatnými rozsudkami príslušného súdu /:
PR č. 2011007866 –spor Manín PB, úhrada úrokov z omeškania 1.827,31 € dňa 12.05.2011,
PR č. 2011007857 – spor Manín PB, úhrada úrokov z omeškania 7.508,74 € dňa 12.05.2011,
PR č. 2011008950 – spor BAX 9Cb/69/2008, úhrada úrokov z omeškania 5.898,07 € dňa 08.06.2011,
PR. č. 2011013853 – spor Manín, s.r.o., 9Cb/148/2009-125, úhrada úrokov z omeškania 12.173,12 € dňa 09.09.2011.
2. Žiadame Mesto Považská Bystrica o podrobný výpočet – interný účtovný doklad o uhrádzaných úrokov z omeškania vo vyššie uvedených súdnych sporoch v bode 1/.
3. Žiadame Mesto Považská Bystrica o písomné vyjadrenie z akých dôvodov boli uplatnené penále zo strany Sociálnej poisťovne, uhradené vo výške 532,28 € dňa 20.10.2011, za aké obdobie boli tieto penále vyčíslené, kedy bolo poistné splatné a žiadame dokladovať ku dňu splatnosti poistného stav finančných prostriedkov na bežnom účte mesta.
4. Žiadame o písomné zdôvodnenie príčin, pre ktoré boli uplatnené pokuty:
- za nedodržanie podmienky spolufinancovania vo výške 223,05 € uhradená dňa 14.12.201 a pokuta za prekročenie lehoty na použitie fin. prostriedkov od MF SR vo výške 53,17 € uhradená dňa 14.12.2011 – oprava kina MIER,
- za nepredloženie prehľadu o zraz. a odvedených preddavkoch správcovi dane riadne a včas – platobný výmer č. 2011018053 vo výške 66,38 € uhradená dňa 21.12.2011.
5. Zároveň žiadame o stanovisko, či bola vyvodená všeobecná hmotná zodpovednosť voči konkrétnym zodpovedným zamestnancom Mesta Považská Bystrica , či boli tieto pokuty, penále zosobnené v zmysle Zákonníka práce.
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||